Trip through Southern Africa

Het einde is in zicht

Het is ongelofelijk maar we zijn de laatste maand ingegaan. Na de avonturen in de wildparken stond Johannesburg op het programma. De hele reis lang zijn we door bijna alles en iedereen bang gemaakt voor Johannesburg. We zouden overvallen, verkracht, vermoord worden en natuurlijk onze auto gekaapt en dit alles in een willekeurige volgorde. Wij zijn een week in de hoofdstad van Zuid Afrika geweest en we hebben een toptijd gehad! We zijn naar een rugbywedstrijd geweest, hebben bekenden opgezocht en drankjes gedronken in de hippe uitgaansbuurt en natuurlijk geschiedenis opgesnoven in het Apartheidmuseum. Het blijft natuurlijk een stad maar zeker een stad die wij de moeite waard vonden.

De tijd gaat zo snel dat we al toe waren aan ons laatste land in de rij: Lesotho. Ik had Leo overtuigd om op een tocht per paard door de bergen te gaan. Mijn eerste plan van drie dagen werd wel ingekort tot zes uur maar we gingen! Het was een prachtige omgeving van mega bergen, diepe afgronden, oude bushmanpaintings en verfrissende watervallen. En na vijf uur was ik echt blij dat we niet drie dagen gingen, alles deed zeer!

Weer terug in Zuid Afrika bleven we sportief. Een wandeling door de Drakensbergen, een groot natuurpark aan de grens van Lesotho met de prachtigste bergen die ik ooit gezien heb. De moeheid in de benen van het paardrijden was te merken want ik viel natuurlijk keihard op mijn knieen tijdens de wandeling. Dat maakte de tocht ipv vier uur bijna de hele dag :).

Om heel eerlijk te zijn, waren we beide weer toe aan de zee dus op naar de Wildcoast. Het is een prachtige kustlijn in een van de minst ontwikkelde provincies van Zuid Afrika. We hebben snel weer het surfen opgepakt en de wildcoast afgesloten met een super full moon party.

check de plek van onze tent:

Nu zijn we in Grahamstown, de stad waar ik gestudeerd heb en Leo mij twee jaar geleden heeft opgehaald. Het is erg leuk om terug te zijn, het is alsof we nooit zijn weggeweest. Het enige nadeel is dat het hier paasvakantie is dus veel van de oude bekenden niet in de stad zijn. Morgen gaan we Jeffreys bay, het surfmekka van Zuid Afrika om onze skills te showen en dan op naar de semi-woestijn. We gaan nog naar het laatste wildpark om hopelijk mijn Big 5 ook compleet te maken :).

Tot over vier weekjes!

Liefs Kim en Leo

Ps. Er zijn hier op 22 april nationale verkiezingen. De strijd is al een tijdje hevig los gebarsten, dus ik hoop nog een mooie blog te maken na deze dag.

Reacties

Reacties

Femke

Héhé eindelijk bijna weer iemand naar huis...haha.. Vind het zo verschrikkelijk dat ik als eerste weer thuis zit:(..

Maar geniet er nog ff een maandje van want voor je het weet zit je weer in Neder*k*t*land.. en dat wil je eigenlijk toch ook niet

Liefs -x- Femke

Zoe

Hee liebe Kimmert,

Wat een mooi verhaal weer & de foto's zijn erg werkelijk fantastisch mooi. Leuk dat je weer even in je studeerstad bent trouwens. Heb je nog een beetje kunnen freelancen vanuit daar? Geniet nog van jullie laatste maand. Wat gaat de tijd toch snel, lijkt net of ik je gister op de Neude uitzwaaide. Ha! Enjoy! Liefs xx Zoe

Renee

He lieve schatten!

Have fun nog jullie laatste maand daar! Leuk om dan de live-versie te horen van jullie verhalen en natuurlijk kijk ik ontzettend uit naar al jullie foto's. Leuk leuk!

Tot over een paar weekjes!
kus x

Corine

Huh, nog maar een maand? Snap er niks van! Blijkbaar klopt het toch dat de tijd sneller gaat als je ouder wordt...
Wat een gave foto's en verhalen weer. Geniet van de laatste maand!
X Corine

Rienk-Wim

Prachtig om te lezen en dan de foto's daarbij te zien. De tijd gaat snel zeg..maar jullie hebben nog een maand, geniet!!!

joyce

wow die foto's en jullie tocht per paard klinkt geweldig. maar het leukste van alles, nog een maand! als jullie nog vier weken doorgaan met alles uit de reis halen wat menselijk mogelijk is, werk ik aan mijn latte art zodat ik jullie kan trakteren op een warm welkom met een big 5 tekening! (p.s. bedankt voor de inspiratie, die cup is voor mij)

Camille en Mirjam

Hoi Kim en Leo, wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en wat leuk dat we zulke reislustige nichtjes (en dochter) hebben. Geweldig om alles, welliswaar van afstand, maar toch mee te krijgen. Geniet nog lekker, een maand duurt heus nog wel even. Ik ga vrijdag in Turkijke checken of het goed gaat met Milene, die is veel te veel aan het feesten :-) en hoop jullie allemaal van de zomer weer een keer te zien! Groetjes, Mirjam (Super foto's trouwens!!)

Halima Boudakhana

Hey meid, wat gaat de tijd toch snel.. Niet alleen daar zijn er spannende dingen gebeurd hier ook volop. Can't wait to tell you... Geniet extra hard van jullie laatste maand.. Big kiss

johan

men wat een mooie foto´s echt super daar !! geneit nog maar even daar de laatste dagen!!!

haakon

mooie verhalen..
je knippert een keer met je ogen en er zijn maanden voorbij gegaan - maar jullie hebben ze goed benut:)

tot binnenkort, groetjes haakon

trudy

Lieve Kim en Leo,

Schokkend hoor zo'n gebeurtenis.
Zelf ben ik 6 maart gewoon door mijn linkerenkel gegaan waardoor ik op mijn rechterhand viel en mijn middenvinger in een hoek van 45 graden kwam te staan. Bleek mijn hand en pols toch gebroken te zijn in totaal op 3 plaatsen.
Na 4 weken gips ben ik aan het revalideren en dat gaat redelijk goed maar het doet bij tijd en wijle nog onwijs zeer.
Wat zullen jullie geschrokken zijn van dit ongeluk.
Ik hoop dat ze de mensen weer hebben kunnen oplappen. Het gaat je echter niet in je kouwe kleren zitten.
Wel heel goed dat jullie ze voorzien hebben van water en vocht. Dat hadden ze nodig.
Lees jullie mail steeds graag, nog even en Afrika zit er weer op.
Tot gauw, groetjes ook van Arwen, Eric, Thorfinn

Trudy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!